Monthly Archives: March 2009

Saya istihar letak jawatan….

100_2817

Saya istihar letak jawatan ( Chit.. dey… pilihanraya tahun lepas dia jugak yang letak jawatan)

Saya dengan ini meletakkan jawatan dalam parti XXX – letak jawatan ke kalah dalam pemilihan?

Saya tidak percaya lagi dengan perjuangan parti ZZZ – (sebab tak dapat duduk kat kerusi tertinggi)

Saya yakin parti BBB adalah yang terbaik dari parti lama saya CCC, sebelum tu saya parti TTT

Saya inginkan perubahan, itulah sebabnya saya sertai parti SSS (perubahan = poket “senyum”)

Saya dengan ini menyerahkan borang ahli saya kepada Presiden Parti DDD (mana ada orang sempat nak check time election?)

Saya sertakan bersama ini borang 500 orang bekas ahli Parti JJJ yang mengikut saya… (semua tulis pakai pen sama dakwat – nama pun ambil kat buku telefon je.. opps..)

Saya bukan lompat tapi mahukan rakyat dan pengikut terbela dibawah parti FFF – hi hi hi tipu ajelah..

Demi perubahan dan masa depan cemerlang, saya sertai parti LLL – masa depan saya sindri

Saya hilang kepercayaan kepada pemimpin Parti PPJ… – sebab lambat sangat saya nak jadi menteri…

Saya pemimpin no 5 dalam parti, semua saya tahu (saya pun buat sama gak… hehehehe)

Saya ada kotak rahsia – saya akan dedahkan (tapi kotak tu dah basah kena hujan – dakwat dah luntur le…)

Demi masa depan anak bangsa, saya mengambil langkah ini… percayalah (aku serius nie..)

Dengan kuasa saya sebagai pengerusi cawangan parti KKK, saya bubarkan cawangan ini (ahli cawangan semua adik beradik dia dan networking mlm @ downline sendiri)

Tapi sebenar-benarnya…

DEMI $$$ – DEMI RM – DEMI %

Undilah mereka yang perjuangkan Bahasa Melayu dan rakyat marhaen.

Shahrul Peshawar

Advertisements

Leave a comment

Filed under Kempen-kempen

Philippines: ICRC again appeals to kidnappers

Geneva/ Manila (ICRC) – The ICRC has again appealed to the Abu Sayyaf group to spare the lives of the three ICRC workers, Mary Jean Lacaba, Eugenio Vagni and Andreas Notter, it has been holding since 15 January. The group has threatened to kill one of its hostages on 31 March if its demand for a troop pull-back is not met.

“Our message to Abu Sayyaf is: please spare and release Mary Jean, Eugenio and Andreas,” said the ICRC’s president, Jakob Kellenberger. “All they were doing was helping people in need in your area. There is no ideology or religious law that could justify killing them.”

“We will do everything in our power to ensure that Mary Jean, Eugenio and Andreas remain safe and can return to their families, who miss them desperately. Their children, parents, siblings, spouses, friends and colleagues will not give up hope of seeing them again soon,” added Mr Kellenberger.

For further information, please contact:

Anastasia Isyuk, ICRC Manila, tel: +639 1890 72125

Dorothea Krimitsas, ICRC Geneva, tel: +41 22 730 25 90 or +41 79 251 93 18

Florian Westphal, ICRC Geneva, tel: +41 22 730 22 82 or +41 79 217 32 80

Leave a comment

Filed under Human Rights, Humanitarian

Elakkan dari salahguna Masjid

100_2906

Masjid sepatutnya bebas dari pengaruh mana-mana ahli politik dan mana-mana parti politik.

Masjid adalah tempat untuk ahli politik yang berbeza pandangan dan iltizam untuk duduk bersama.

Namun, imam dan kakitangan termasuk jawatankuasa masjid kenalah profesional kalau tak nak diperKUDAkan oleh orang politik.

Pentadbir masjid, bagaimanapun perlu mengajak seramai mungkin orang yang berkunjung ke kawasan pilihanraya Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai untuk menggunakan masjid bagi tujuan ibadah dan untuk melepaskan lelah.

Masjid perlu menjadi medan “alignment” untuk membetulkan mana-mana ceramah / wawancara yang tak benar dan membohong rakyat.

Masjid sebagai pusat penyebaran Islam harus menjadikan peluang pilihanraya ini sebagai acara untuk kempen orang mendekati Islam.  Wakil rakyat dan orang politik yang sibuk boleh meluangkan masa untuk solat berjemaah, bersihkan masjid dan surau, bersihkan kubur, bagi bajet untuk program pembangunan masjid…

Pentadbir Masjid kena profesional dan bukannya emosional.  Ramai JK Masjid orang PAS, orang UMNO dan orang PKR… Sebagaimana kita boleh letak tanda larangan telefon bimbit dalam masjid, kita juga boleh letakkan tanda larangan tiada politik kepartaian dalam masjid.

Bukankah menarik, semua orang datang menuju masjid dan solat berjemaah bersama?

Mesti korang belasah aku punya lepas nie… orang PAS pun belasah aku, UMNO lagilah, PKR pun tumpang semangkuk belasah aku…

Oklah suka hati koranglah nak guna masjid, dalam kubur nanti “sindri mau Ingat!” Orang politik nie bukan boleh kira sangat, orang ada kematian pun dijadikan tempat raih undi…

Daripada lepak hotel tak tentu hala, baiklah lepak kat masjid – dapat iktikaf, dapat pahala, paling tidak solat terjaga, pompuan dan amoi takde, aurat terjaga… betul tak?

Shahrul Peshawar

 

Leave a comment

Filed under Di Minda Saya

Terjumpa Blog Dr. Abd. Wahab Arbain

130209g02

Dr. Abd Wahab Arbain nie dulu pernah mengajar aku sewaktu-waktu dahulu, masa aku muda-muda. Dia ajar aku subjek Agama Islam, cara dia mengajar santai dan simple.  Sepanjang dua tahun dia mengajar aku, tak pernah aku dapat A.  Tapi semua kawan-kawan yang aku tolong “coach” semua dapat A, ada yang A+ lagi.  Mungkin sebab waktu tu aku dah kenal Che Guevara dan Ayatollah Khomeini kot… jadi aku suka memberontak.

Tak kisahlah semua tu, alhamdulillah jadi gak aku orang walaupun subjek dia aku dapat C.  Aku masih ingat lagi time dia declare markah untuk kelas aku, dia sempat tanya aku – “saudara di hujung dapat apa?”… time tu aku geram gak, tapi sekarang bila dah tengok dunia yang lebih luas – aku faham perihal nie sesangat, tak kecil hati pun.

Apapun, aku kagum gak dengan semangat “berjuang” ustaz Wahab nie.  Aku juga kagum dengan minat berkebun dia yang agak unik – tak banyak orang buat di Malaysia nie, menanam tanaman dari belah-belah mediteranean dan iklim bukan khatulistiwa.  Dia ada pokok epal, pear, zaiton, kiwi, mulberry, anggur dan herba-herba. 

“Adakah saudara fikir bahawa seseorang itu sedang memikirkan bahawa saudara sedang memikirkan seseorang sedang memikirkan saudara sedang memikirkan seseorang”.   Lebih kurang macam nielah ayat-ayat yang selalu Ust. Wahab ungkapkan dalam kelas.. yang nie aje aku ingat. 

Apapun, kalau Ust. Wahab terbaca posting nie, aku mohon ampun dan maaf, minta halal dan restu ilmu dia pada aku.

http://kebunpokoksutera.blogspot.com/
http://pokokkiwi.blogspot.com/
http://tanamanggur.blogspot.com/
http://appledanpear.blogspot.com/

Shahrul Peshawar a.k.a Sentoul

 

Leave a comment

Filed under Inilah dunia

Balik Mengundi – Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai

Leave a comment

Filed under Kempen-kempen

Seychelles: Paradise goes bankrupt

The Seychelles, the idyllic archipelago in the Indian Ocean off the coast of Africa, is best known as an island paradise playground for celebrities, royalty and the ultra-wealthy. These days, it’s better known for something else: bankruptcy.

The tiny country’s debt burden may be tiny compared to Iceland, which needed a $2.1 billion bailout from the International Monetary Fund last fall, but the Seychelles’ problems illustrate the degree to which the global economic crisis has leveled some economies altogether.

And because of its small size, with just 87,000 people, the Seychelles now has the unenviable stature of being perhaps the most indebted country in the world. Public and private debt totals $800 million – roughly the size of the country’s entire economy.

Last year, as tourism and fishing revenue began slowing, the Seychelles defaulted on a $230 million, euro-denominated bond that had been arranged by Lehman Brothers before its own bankruptcy. The IMF came in in November with a two-year, $26 million rescue package, and the country has since taken a series of emergency steps: It laid off 12.5% of government workers (1,800 people), floated its currency (the Seychelles rupee, which has fallen from eight to the U.S. dollar to 16, effectively doubling the prices of imports), lifted foreign exchange controls and agreed to sell state assets.

The IMF has given a thumbs-up to the initial progress, but it warned that the economy would contract 9.5% this year. The government of Australia is sending tax experts to help overhaul the revenue collection system and audit local companies.

Now the Seychelles is negotiating with the governments of Britain, France and other Western countries including the U.S. – the so-called Paris Club – to reschedule $250 million in debt it owes them. It is asking for 50% of it to be forgiven – a rate it hopes its commercial creditors will then apply to its remaining $550 million outstanding.

“We borrowed more than we can repay,” complains Ralph Volcere, the editor of Le Nouveau Seychelles Weekly and a vocal government critic. “This was wholly irresponsible.”

Heavily reliant on tourism, the Seychelles is desperately searching for ways to raise capital – at a time when tourism is forecast to drop precipitously this year. In early March, Seychelles Vice President Joseph Belmont told a meeting of local tourism industry business owners that the country has already seen a drop of 15% in visitor arrivals from the start of 2009; tourism revenue for the year, he said, could drop by some 25% more as a result of the global recession.

Seychelles officials have another idea though: to promote the country’s longstanding virtue of being an off-shore business haven, with no corporate tax, no minimum capital requirements, only one shareholder or director required, and an annual licensing fee of just $100.

It also hopes to grow revenue from fishing licenses in its territorial waters, and on March 26 it will present a proposal to the United Nations to expand its exclusive rights to the surrounding seabed, potentially increasing prospects of revenue from underwater minerals, oil and gas.

And hopes for expanding tourism remain high. In addition to the usual roster of luxury-seeking royals and high-spending celebs, the middle-tier traveler is now being heartily courted, too. The government in early March announced an “Affordable Seychelles” campaign – what would have until recently been an oxymoron – with the motto: “Once-in-a-lifetime vacation at a once-in-a-lifetime price,” based on lower prices caused by the halving in value of the currency.

Most hotels and meals in restaurants frequented by foreigners, however, remain priced in euros – like the new Four Seasons Seychelles, which opened its five-star resort, more than two years in the works, in February. Rates start at 1,000 euros ($1,345) per night, although current packages include stay-an-extra-day offers. Free-standing, multi-room houses with private swimming pools, billed as “Presidential” and “Royal” suites, are also available (from 4,500 euros, or $6,055).

The company claims it’s seeing interest from travelers: “We have extremely strong demand; a lot of people are calling and asking for information,” says General Manager Markus Iseli, surveying the property of 67 private, luxury villas perched on a hillside overlooking a stunning powdery-sand beach. But while normal luxury hotel occupancy averages 70-to-75%, he says he expects perhaps 30-to-35% occupancy this year.

“That’s still good in a recession,” Iseli says. “When you look around the world, everybody is suffering.”

Leave a comment

Filed under Inilah dunia

Philippines: ICRC staff still held hostage after 10 weeks

Thursday 26 March marks 71 days since ICRC workers Mary Jean Lacaba, Eugenio Vagni and Andreas Notter were abducted in the southern Philippines. The ICRC’s head of operations for East Asia, South-East Asia and the Pacific, Alain Aeschlimann, comments on the current situation.

Have you heard from your colleagues recently? How are they doing?

Mary Jean, Eugenio and Andreas were able to speak with their families on Sunday, 22 March, and made contact with the ICRC the following day.

Our colleagues are aware of the latest threats and demands made by the abductors. This has obviously increased the stress and hardship they are experiencing, especially following the tragic events of last week.

I cannot stress enough that Mary Jean, Eugenio and Andreas are going through an extremely difficult time. They are tired, both physically and emotionally. We continue to hope that this ordeal will be over as soon as possible and that they will be back with their families.

What is the ICRC’s reaction to the abductors’ latest demands?

We are extremely concerned about the fate of our colleagues. Their safety is of paramount importance.

Following the kidnappers’ renewed threats, the ICRC once again appeals to the abductors’ sense of humanity and asks them to avoid taking any action that could endanger the lives of Mary Jean, Eugenio and Andreas.

We also reiterate our call to the Philippine authorities to do everything in their power to save the lives of the hostages and not to take any action that could put our colleagues at risk. In particular, we urge the government to refrain from further military operations in the area.

In the interest of our three staff, the ICRC asks the authorities to consider the kidnappers’ demands regarding the position of troops.

The family of Andreas Notter have called on the Swiss government to do more to help free your colleagues and to exert pressure on the Philippine government to sort this crisis out. Does the ICRC support their appeal?

We fully understand the families’ outrage that this crisis has gone on for so long. It is perfectly understandable that the families of Mary Jean, Andreas and Eugenio would want to do everything in their power to get their loved ones back. Any parent, spouse, child or sibling in their situation would feel the same way.

The ICRC is doing everything it can to resolve this crisis. There are a lot of people working behind the scenes to make that happen and we are grateful for all genuine efforts to find a solution. We are in regular contact with the relevant authorities in Bern, Manila and Rome and they are kept abreast of developments.

I’m not in a position to go into more detail on these discussions or ongoing efforts to secure our colleagues’ release because I don’t want to complicate these efforts. But I’d like to take this opportunity to reiterate our appeal to the kidnappers to let Mary Jean, Andreas and Eugenio go as quickly as possible and without conditions.

Leave a comment

Filed under Bencana Manusia