Ali Rustam should vacate Chief Minister’s seat

Whatever.

As proven by the displinary board that he was involved in the “money politics” scam, Ali should be gentleman enough to vacate his seat as Malacca Chief Minister.  Which I believe it will not happen.

Though it was UMNO internal matter, the evidence of existence of “money politics” among the party leaders are worrying and disturbing.   If Najib really wants to have a “clean” or BERSIH team once he took over the country, he must make sure people like Ali and those either convicted or suspected should not be positioned in a “lucrative” seat anymore.

I thought UMNO was at a junction in dealing with money politics, they can choose whether to get rid of it or to bring it together.  I’m wrong.  UMNO is heading toward a dead end road – jalan mati.  Pity for the independence fighters and pioneers of PEKEMBAR.

Anyhow, did anyone inform this sad news to Dato’ Shahrukh Khan, I didn’t have his number.

6 Comments

Filed under Inilah dunia

6 responses to “Ali Rustam should vacate Chief Minister’s seat

  1. mohd ali ismail

    If Ali Rustam is guilty, so are the rest in UMNO who are implicated with bribing and receiving.Why pick Ali alone and make him look like the only vilain in UMNO who is corrupt.I am sure he was fixed as cetain quarters in UMNO do not want him to rise to prominence.This is a conspiracy to block Ali from wresting the Deputy UMNO Presidency post which he was poised to win.

    • shahrulpeshawar

      They are all in the same cycle. Who ever wins the seat are surely not less corrupt than Ali. Wonder how Khairy was charged but still can contest… However, one thing for sure, bribery or political money – the one who received it, the one who gave it, the one who knew the transaction and allowed it – all of them will enter Naar – the hell fire. May ALLah save us and our families from these wrongdoings, amin.

  2. rasaupanjang

    Datuk Seri Mohd Ali Rustam ketua Menteri yang berkeliber, berwawasan jauh. Jadikan Melaka Maju 2010, cuba tengok 9 tahun ke belakang apa sebelum pembangunan yang ada pada hari ini. Banyak peluang pekerjaan anak melaka. Sahabat saya yang tinggal di luar negara datang melawat saya di Melaka terperanjat terhadap pembangunan Melaka di waktu siang/malam. Hebat yang terkeluar dari mulut rakan saya. Itu dia DAR.

    • shahrulpeshawar

      Alamak boss sorilah boss, saya kutuk boss punya hero. Melaka nie tak ada Ali Rustam ke, tak ada Shah Rukh Khan ke, tak ada Rahim Thamby Chik ke, memang dah terkenal se-antero dunia. Pembangunan Melaka setanding dengan Venice dizaman dahulu. Malahan Melaka sering dicemburui oleh orang India, Siam, Eropah dan Jawa. Seperkara lagi, Melaka turut jadi pusat pengembangan Islam di Kepulauan Nusantara ini. Tapi seperti kata SM Salim – itu dulu… lebih dari menoleh 9 tahun kebelakang. Saya minta Ali Rustam berhenti sebab dia terlibat dalam rasuah. Itu saja. Kalau tidak kenapa dia disingkirkan di peringkat akhir pemilihan umno? Tapi kalau kita REDHA dan SEDIA dipimpin oleh pemimpin macam ni, esok dihari akhirat jangan salahkan dia – sebab itu keBODOHan kita sendiri.

      • takebeer

        sorry lah org yg nak kutuk DAR.. setakat nak kaitkan rasuah dan shah rukh khan.. tak cukup mantap brader.

        rasuah tu semua org tahu ali rustam kene tuduh semata2 nak halang dia jadi timbalan presiden umno jer.. (maksudnya yer kawan2.. dia tak main duit tp dituduh main duit). ada lah org yg ‘bijak pandai’ kata ali rustam perasuah walaupun dia kene sabotage.. dia tetap rasuah.. (org yg ‘bijak’ nih tak paham maksud kene sabotage)

        shah rukh khan byk bantu melaka kot dlm promosi.. mungkin kita tak de lah tgk bollywood lg zaman nih.. tp negara lain? aii.. cam nih lah brader.. setakat nak perjuangkan artis malaysia tu.. diaorg byk lagi negeri lain leh bg ‘datuk’.. lgpun brapa byk artis pun berani dtg buat concert kat melaka??? jasa pun ntah2 kat negeri lain.. bukan nyer kat melaka. kalau nak ckp pasal perjuang2 sana sini, nilai lah dulu jasa org tu.. kalau setakat promote guna blog ‘pree’ cam wordpress nih tak usah lah nak mimpi dpt ‘datuk’. modal pun tak reti2 nak kuar, harapkan duit subsidi kerajaan jer.

        apa2 hal pun.. syurga dan akhirat tu tentuan ALLAH S.W.T. Bukan tentuan masuk parti mana yer kawan2..

        last but not least.. jgn ‘take beer’. haram tuu..

      • shahrulpeshawar

        Orang eja Takbir bukan Takebeer – Kesian kat mak bapak sdr.
        Kalau kau nak kutuk PAS, sdr salah tempat. Saya bukan ahli PAS tapi confirm bukan UMNO. Tak terasa apa pun.

        Soal sdr. nak junjung DAR tu saya tak boleh nak halang, terpulanglah, tapi minta maaf, saya tak ambil duit subsidi kerajaan ye…
        Bulan Ramadhan nie pastikan takbir tu betul – kalau dalam hati takbir itu ada “beer” hahahahah baik tak payah puasa bang…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s