Bukit Gantang tak OK untuk PAS

bebukit-gantang

Aku baru balik dari makan angin kat Bukit Gantang.  Aku tengok “mood” kat Bukit Gantang nie nampaknya tak begitu “subur” untuk PAS.  UMNo nampaknya lebih bersedia dan tersusun.

Isu-isu yang digunakan oleh BN dan media yang dipimpinnya nampak gaya mampu membuat pengundi khususnya orang Melayu berubah selera.  Itu belum lagi dengan segala “blender moulinex” dan isi rumah ala-ala taktik santa klaus mengula-gulakan budak-budak. 

Ada beberapa sebab aku kata peluang PAS kat Bukit Gantang nie tak OK:-

1.  Terlampau banyak pelancong pilihanraya dari petugas pilihanraya

2.  Semangat UMNo luarbiasa sikit sekarang nie.  Antaranya – Tan Sri Muhyiddin mesti nak tunjuk yang dia nie memang layak dilantik sebagai Timbalan Presiden sebab boleh “deliver” tugas yang mencabar.  Laginya, pemuda BN mesti “seronok” kerja dapat Ketua Pemuda yang baru.  Perlantikan Najib sebagai PM menjadi “booster” pada geng UMNo… orang PAS memang tak terasa apa-apa sebab korang menyampah kat Najib, tapi korang perati betul-betul orang UMNo – diaorang lebih bertenaga.

3.  Medan Maya juga tak terkecuali – UMNo melalui sayap Puterinya saja ada bilik gerakan dan perancangan tersusun untuk blogger diaorang bergerak.  Semua blog musuh akan dipantau setiap jam.  Blog aku aje yang lepas…. hihihi

4.  PAS selalunya akan amalkan “stand down” pada malam sebelum hari mengundi – aku rasa kena tukar cara nie – malam akhir adalah malam paling penting untuk kekalkan mood dan semangat pengundi & petugas.

5.  Doa dan Tawakal tu memang penting, tapi Rasulullah kata, tambat unta tu dulu baru lah kita tawakal.  Buatlah keroje lebih sikit yeop, bior mandi peluh, jangan mandi ayor mate nanti… Ingat tu yeop, undi orang Melayu yang paling penting…

Shahrul Peshawar di Alor Setar

Leave a comment

Filed under Di Minda Saya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s