Imam Masjid Saidina Umar Al Khattab, Bukit Damansara dipecat serta merta

ustshamsul

DUNIA KEMANUSIAAN mengutuk pengurusan Masjid Saidina Umar Al Khattab, Bukit Damansara diatas pemecatan serta merta Imam Masjid tersebut Al Fadhil Ust. Shamsul Firdaus Al Hafiz.

Ust. Shamsul telah bertugas di masjid tersebut sejak 10 tahun yang lalu.  Pemecatan secara tergopoh gapah ini jelas menunjukkan elemen tidak profesional, biadap dan tidak berperi-kemanusiaan.  Ust. Shamsul seharusnya diberikan notis dalam tempoh waktu yang berpatutan dan bukannya serta merta, ini bukan kilang, ini masjid.

Pengurusan Masjid Saidina Umar Al Khattab, Bukit Damansara harus segera membuat kenyataan berhubung tindakan ini.  Sekiranya tidak ada sebarang kenyataan dibuat, nyatalah bahawa pengurusan Masjid ini tidak lebih dari terompah-terompah kayu yang menjadi alat dan perkakas kepada penguasa dan pentadbir agama yang zalim.

Shahrul Peshawar

2 Comments

Filed under Di Minda Saya

2 responses to “Imam Masjid Saidina Umar Al Khattab, Bukit Damansara dipecat serta merta

  1. ketua pemuda damansara heights

    tunggu kitorang potong leher Major Jahanam tuh. letak pagar besi (kononnya supaya anjing tak masuk) kos sampai berjuta ringgit. nampak sgt makan rasuah duit haram.

  2. sam

    Salam
    Kes 1
    Saya pernah ditegur oleh ‘mejar’ kerana ambik parking kete dia, sedangkan kete saya parking ditempat parking tbuka tanpa ada papan tanda.Tp dia kat tu parking dia….lalu dia suruh saya segera alihkan kete saya sedangkan ketika itu masih banyak lagi lot parking yg kosong.Saya akur dan serahkan kpd ALLAH utk mengadilinya di padang masyar nanti….malah beberapa peniaga ade juga mengadukan hal yg sama kpd saya.

    Kes 2
    Saya pernah mendapat kebenaran berniaga dlm kawasan msjd ini kira2 selama 5 bulan(hari jumaat saja) berbanding ade yang dah hampir 2 thn disitu. Ruang niaga disitu taklah besar sgt,kira2 6 peniaga dlm 1 masa(ruang bersebelahan tmpt ambil air wuduk).
    Tetiba pd 1 jumaat tu sy nak bniaga disitu lalu tak dibenarkan tanpa notis kpd para peniaga. Saya tanya kpd ‘mejar’,dia dengan sombong tanpa melihat wajah saya hanya kata ‘dah tak leh niaga situ sampai bila2’.
    Saya merayu agar dibenarkan buat kali terakhir kami berniaga disitu(sbab dah bawa brg niaga) tapi dia tetap tak benarkan juga. Saya tanya atas sebab apa tak leh niaga situ….dia jawab ‘tak boleh,tak boleh’.
    Kerana itu mata pencarian kami sebagai peniaga islam melayu terus terancam kerana tak tau nak niaga kat mana dah….

Leave a Reply

