Kes Mahkamah Anwar Ibrahim

Memang aku seorang humanitarian, banyak bergerak dalam NGO dan pertubuhan sukarela, namun sebagai rakyat Malaysia yang memahami prinsip rukunegara, yang menyanyi dan menjiwai Negaraku, aku kena bercakap, paling tidak dalam blog aku sendiri.  Hari ni aku nak bercakap tentang Anwar Ibrahim dan kes mahkamahnya.

Dari kes pertama sampailah ke kes yang kedua ni, aku tak percaya satu habuk pun yang Anwar Ibrahim melakukan perbuatan terkutuk tu.  Bukan sekadar bukti yang ada tidak kukuh disamping pendakwaan yang meragukan ditambah pula dengan konspirasi yang jelas siapa dalangnya dan kerana apa ianya diwujudkan… tetapi secara peribadi aku percaya susuk tubuh Anwar Ibrahim itu bukan begini jenis manusianya.

Dalam kes terbaru nie, dengan saksi jambu si Saipul, aku boleh bayangkan betapa desperadonya pengarah konspirasi ini untuk menjatuhkan imej dan maruah Anwar Ibrahim.  Aku juga boleh membayangkan bagaimana Saipul boleh bersetuju untuk diperlakukan sebegini seperti bunyi pepatah Melayu – ada ubi ada batas.

Aku juga dapat membayangkan bagaimana rendahnya akhlak dan maruah sesetengah orang Islam, yang sanggup menjadi balaci dan pencacai untuk melaksanakan satu kempen FITNAH secara terang-terangan.  Mungkin kerana zaman nie pembalasan dari ALlah tidak secara “cash” ataupun tunai – itu yang ramai tak sedar dan tidak insaf. Apapun, kita akan menjawab sendiri di dalam kubur akan segala tindakan kita.

Aku juga dapat membayangkan kepura-puraan sesetengah pemimpin yang lagaknya seolah-olah malaikat apabila berbicara soal moral dan akhlak, seolah-olah je lah… Macam dia tu suci dan maksum.

Ingatan aku pada semua yang bersekongkol dan terlibat mudah dan pendek saja, tunggulah bila sakaratul maut itu tiba.  Kau jawablah sendiri dengan segala loyar buruk kau.

itu je aku nak tulis hari nie…

SHAHRUL PESHAWAR – tak pernah alami darurat sebab tak pernah kena liwxx

Leave a comment

Filed under Di Minda Saya, Human Rights

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s