Bertemu sahabat lama

Selepas meninggalkan sekolah (Sekolah Aminuddin Baki, KL), aku boleh dikatakan terputus hubungan dengan semua kawan-kawan sekolah (satu kelas). Ada lah jugak aku berjumpa seorang dua, tapi itupun dah terlalu lama, menjangkau dua tiga tahun dah cerita ni.

Tapi, Jumaat lepas… di Masjid Kampung Baru, aku terserempak dengan satu muka memang familiar, muka budak Kampung Pandan. Teman sekelas aku dulu – Sdr. Rahim Seman – aku yang sapa dia dulu… dia agak terkejut berjumpa dengan aku, menurutnya, kawan-kawan cuba cari aku tapi tak dapat, dan lagi katanya, kawan-kawan baru je lepas buat re-union… alamat kena tunggu tahun depan lah ataupun paling tidak sehingga open house raya nanti (kalau sempat lah umur tu). Dalam pertemuan ringkas ini, kami bertukar nombor telefon.

Rahim kata dia kerja di Eon Bank di area Chow Kit, aku kata ada sorang kawan selalu buat kerja sukarela kerja kat situ, namanya Nizam (volunteer dengan Yayasan Salam dan GPM), akupun dah terputus hubungan dengan dia (aku pernah hilang handphone), petang tu jugak aku terima call dari si Nizam, aku akan buat appointment untuk satu sesi teh o dengan dia (teh tarik dah mahal).

Tak habis lagi cerita aku, belum sempat keluar Masjid Kg. Baru, aku bertemu dengan seorang lagi sahabat, Hj. Suandi, orang kuat ABIM Wilayah Persekutuan.. sekarang dan jadi orang kuat WADAH lah pulak.. sambil borak kami pun pergi makan, Alhamdulillah, dia belanja aku – rezeki ni tak sapa boleh ramal, ALlah yang tentukan.

SHAHRUL PESHAWAR

Leave a comment

Filed under Di Minda Saya, Humanitarian, Inilah dunia

Leave a Reply

