Hormat dan sensitiflah sikit…

Malam semalam saya berkunjung kerumah adik ipar.
Saya jarang tengok TV kebelakangan ini…
Malam tadi saya tertengok sebuah rancangan realiti, yang mana pemenangnya bakal membawa balik hadiah lumayan siap ada kereta lagi.
Saya tak kisah lah bab tu, kalau bawak 1 juta pun lantaklah, nak bawa balik lori atau kepala keretapi pun tak jadi hal…
Cuma saya sedikit terkilan….
Dalam salah satu persembahan yang diadakan, latar belakangnya ialah suasana kejadian tanah runtuh di Madrasah At Taqwa, Hulu Langat.
Yang paling menghinakan sekali ialah pada akhir lagu tu, ketika latarbelakangnya solat jenazah… penonton yang terkinja-kinja menjerit-jerit…
Adalah akhlak sikit…. cuba fikirkan dan letakkan diri awak kat situ. Anak atau adik awak yang meninggal, pastu orang buat camtu camna?…
Pihak yang mengaturkan program realiti nie pun kenalah fikir sensitiviti benda-benda cam nie, profesional sikit.

Shahrul Peshawar, menonton dari Jalan Ampang semalam…

Leave a comment

Filed under Belasungkawa, Bencana Manusia, Kenyataan Media

Leave a Reply

