Ahmad turut serta dalam Tautan Kasih VI – MRA di Pos Bersih

Mana satu Ahmad?  Yang baju hitam kanan sekali… saja aku bawa Ahmad ikut sekali, supaya dia faham dengan tugas dan kerja bapanya.  Supaya dia lebih menghargai persaudaraan dan kekeluargaan.  Supaya dia lebih faham perjuangan dan berjuang di jalan yang SATU.

Kalau aku tidak bawa Ahmad hari ini, aku tidak pasti apakah aku punyai esok untuk mendidiknya lagi.  Ketika aku masuk ke Pos Keding dan Pos Tenau, Ahmad sibuk main bola dalam hujan dan mandi sungai.  Dia seronok dapat bermain dengan kawan-kawan barunya dari Pos Bersih.

Ini bukanlah kali pertama Ahmad masuk kampung orang asli, sebelum ni aku dah pernah bawa dia dan adiknya ke Kampung Bukit Kala, Gombak.

Shahrul Peshawar

Leave a comment

Filed under Di Minda Saya, Inilah dunia, sukarelawan

Leave a Reply

