Pesawat untuk ke Bossaso

Pesawat Antropov ke Bossaso

Inilah pesawat buatan Russia, Antropov (iye ke?) yang akan membawa kami ke Bossaso. Takde sapa nak check aku ada visa atau tidak. Takde sapa peduli nak check aku bawa cecair ke, gunting ke, senapang ke, pistol ke. Takde sapa peduli aku nak bawa barang berat macamana pun, nak bawak anak gajah ke, nak bawak mak gajah ke, nak bawak katil ke hahahahahahahahaha

Yang paling best, pesawat ni tak leh hidup, dekat setengah jam, lepas pilot, engineer, repair…aku tengok dia main sambung-sambung wayar je, cam nak bagi lampu kereta menyala… pakai skru drebar je..

Bila dah diudara, semua orang asyik berkipas je, rupanya aircond tak leh function, aku tak tahan panas, dahlah puasa… tapi aku tertidur gak dengan peluh berjurai-jurai, dekat sejam pastu baru aircond function…

bersambung…

Shahrul Peshawar

Leave a comment

Filed under Bencana Alam, Bencana Manusia, IDP, Inilah dunia, Refugee, Somalia, sukarelawan

Leave a Reply

