menjaring ikan di Pantai Sepat, pantai merbahaya

Aku habiskan masa cuti tahun baru Cina dengan balik kampung isteri aku di Kampung Penor, Kuantan, Pahang. Aku senang sekali balik kampung isteri aku kerana suami adik ipar aku yang sorang lagi, si Kamal juga ada minat cam aku, tangkap ikan… pakai jaring ke pakai pancing ke tak kisahlah.. janji dapat ikan.

Cuma kali ni, laut bergelora dan air pasang lain macam sikit… tapi taklah seteruk masa awal tahun hari tu, masa air pasang besar… pada hari Ahad (22hb Januari) kami pergi lepas solat Asar dan balik dekat nak Isyak. Ikan tak adalah banyak mana pun…

Esoknya, kami dapati dalam akhbar ada cerita 2 budak mati lemas di Pantai Sepat, Kuantan… tempat kami menjaring nie tak lah jauh mana dari tempat tu, dalam 5km je.. dan masa kejadian tu kami tengah rancak menjaring lah tu..

Hari Isnin, aku bawak anak-anak main tepi pantai je, aku tak kasi jejak kat air langsung… frust anak-anak aku, dalam jam 6petang, aku dapat info kat tempat yang sama ada sorang lagi budak mati lemas kat situ… mak aiii… tak de siapa ke yang boleh bertanggungjawab?

Leave a comment

Filed under 1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s